A szegedi Napfény Ingatlaniroda vezetőjének blogoldala

Ingatlanközvetítésről, személyesen

Ingatlanközvetítésről, személyesen

Dönt az ügyfél ahogy csak akar!

2015. augusztus 06. - napfenyiroda

A közelmúltban olyan cikk jelent meg az egyik legolvasottabb hazai internetes portálon, amely meglehetősen sötét képet festett az ingatlanközvetítők tevékenységéről. Erőszakosság, félrevezetés, etikátlanság; nagyjából ezekkel a szavakkal foglalható össze a cikk lényege, amelyeket a közvetítőkre alkalmaz. Semelyik szakmának nem szabad, hogy jellemzőik legyenek a fentiek, különösen nem egy olyan bizalmi jellegűnek, amelynek talán legfontosabb jelzője a megbízhatóság. Az írás számtalan olyan félmondatot tartalmazott, amelyeket nehéz válasz nélkül hagyni.

Számomra elsősorban a cikk célja nem világos! Naivan az a tippem, hogy a cikk egy sorozat első részre; de vajon melyik lesz a következő szakma, amelyet górcső alá tesz a szerző? Igazából nem is volna érdemes ilyen cikkre túl sok figyelmet fordítani, ha nem egy mértékadó helyen jelent volna meg!

Az első mondat, miszerint „még végzettség sem kell hozzá”, tévedés! Ahhoz, hogy valaki ingatlanközvetítéssel foglalkozzon, majd arról számlát kiállíthasson, OKJ-s végzettség szükséges. Persze, nem agysebészet ez, de kell.

Sajnálatos, hogy a cikk kevés figyelmet fordít a becsületes, az ügyfelek számára értékes segítséget nyújtó közvetítőkre, akiket ajánlanak egymásnak, akikhez időről időre visszatérnek.

Az objektív újságírástól talán elvárható, hogy egyrészt mindkét oldalt bemutassa, másrészt akár arra a döntési szabadságra is rávilágíthat, miszerint akinek igénye van rá, ingatlanközvetítőhöz fordul, akinek nem, az nem. Lehet szó eladóról, vásárlóról.

Véleményem szerint az ügyfelek elégedettsége, ami igazán fontos. Én igyekszem minden ügyfelem megkérni rá, hogy szánjon pár percet egy rövid visszajelzésre az együttműködésünk végeztével. Aki nem sajnálja az idejét pár sor erejéig, kivétel nélkül meg is jelentetjük az iroda honlapján; pár év alatt össze is gyűlt néhány levél. Számomra ők adnak igazi választ minden itt-ott megjelenő írásra. Ezúton is köszönöm nekik!

A cikk nyomán - és ezzel szeretnék a magam részéről a témához hozzászólni – kisebb vizsgálatot tartottam a saját házunk táján: a fentiekben említett visszajelzéseket néztem újra végig, hogy az ügyfeleink milyen szempontokat tartottak fontosnak a visszajelzésekben. Természetesen fontos előre bocsátani, hogy zömében az eladókkal tartottuk ilyen formában a kapcsolatot, valamint nem is minden ügyfél jelzett vissza. Az alábbi ábra azt igyekszik szemléltetni, hogy melyek voltak a leggyakrabban megfogalmazott eredmények.

wordle_6.png

Az időközben megjelent új cikk a témában közvetítők panaszai alapján íródott, mintegy meghallgatva a másik oldalt is, amely csupa naponta megtörténő példákat említ.

Egyik internetes oldal sem fog tudni igazságot tenni, elég is talán annyi hozzá, hogy vajon hogyan tud mégis sok cég megélni a piacon, ha mindenki elégedetlen velük?

A bejegyzés trackback címe:

https://napfenyiroda.blog.hu/api/trackback/id/tr217686562

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása