A szegedi Napfény Ingatlaniroda vezetőjének blogoldala

Ingatlanközvetítésről, személyesen

Ingatlanközvetítésről, személyesen

"Vágjál lyukat a kádba!" - Intim Torna Illegál

2011. október 10. - napfenyiroda

Az elmúlt hétvégét Szarvas mellett, vízparton töltöttem legrégibb barátaimmal. Horgászni voltunk.

Én nagyjából 25 éve horgásztam utoljára, azóta alig-alig volt bot a kezemben. A vízpart, a friss levegő, a régen látott haverok miatt mentem és mert biztos voltam benne, hogy a legjobban egy ilyen helyen lehet kikapcsolódni. Délben érkeztünk meg a partra, attól kezdve azt se tudtam, mikor mennyi lehet az idő. De ahányszor eszembe jutott az órára ránézni, egyrészt inkább rá sem néztem, másrészt feltűnt, mennyire jó helyen is vagyok, hogy szinte elveszett az időérzékem! Kellett is a kikapcsolódás.

Az utazás előtti napokban el kellett varrni egy kényes probléma szálait: egy kedves vevő amiatt panaszkodott, hogy a pár héttel korábban vásárolt lakás műszaki állapota számára nem kielégítő. Történt mindez két héttel az ingatlan birtokba vétele után, valamint kétszeri megtekintést követően. Az jutott eszembe, hogy mennyire ritka ez ilyen eset! Az én gyakorlatomban még nem is fordult elő, pedig ha jól meggondolom, erre mindig is komoly esély van. Általában ugyanis az érdeklődő megérkezik a lakásba, az ingatlaniroda tanácsadója körbevezeti, bemutatja az ingatlant. Az ügyfél – gondolja ő – alaposan körülnéz a lakásban. Nézi. Körbemegy a szobákban, kimegy az erkélyre, kinéz az ablakon, ezt mind megteszi. Azonban sokkal több az, amit nem tesz meg: nem nyitja ki az ablakokat, a csapokat, nem próbál ki semmit. Teljesen természetes módon nyári időszakban sosem nem indítjuk be a fűtést, nem próbáljuk ki a kazánt, sem a radiátorokat. Nem nézik végig a szigeteléseket, nem mérik fel a szaniterek állapotát, pedig erre mind-mind lehetőség nyílik. A legritkább esetben hívunk szakembert, hogy felmérje mindazt, amihez a vevők nem értenek. Ha mégis baj van, akkor van a baj. Az adásvételi szerződés szerint a megtekintett állapot a mérvadó, utólag nincs lehetőség reklamálni. Ezt mondja a jog, így kénytelen nyilatkozni az okiratszerkesztő ügyvéd.

A szálak végül kisimultak, a kedélyek lenyugodtak, a tanulság az ügyben a körültekintés szükségessége.

A bejegyzés trackback címe:

https://napfenyiroda.blog.hu/api/trackback/id/tr726851727

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ricsko 2011.10.10. 10:54:31

azért csak visszakanyarodott a szál a munkára...:(
süti beállítások módosítása